Z okazji Dnia Drzewa dzieci z grupy II z wielkim zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach, które łączyły zabawę z nauką i twórczą aktywnością. Wspólnie stworzyliśmy drzewo sensoryczne, które powstało z różnorodnych darów natury – dzieci dotykały, porównywały faktury i nazywały elementy drzewa, rozwijając przy tym zmysły i współpracując w grupie. Jednocześnie zrealizowały tym kolejne z zadań innowacji pedagogicznej „Każdej porze roku dotrzymuję kroku”.
Podczas zabawy edukacyjnej poznaliśmy budowę drzewa – dzieci dowiedziały się, jak ważne są korzenie, pień, gałęzie i liście, oraz jaką rolę drzewa odgrywają w przyrodzie i naszym życiu. Rozmawialiśmy o tym, jak drzewo zmienia się wraz z porami roku. Zajęcia były też prowadzone w formie ruchowej zabawy – dzieci „zamieniały się” w drzewa, tańczyły jak liście na wietrze i budowały drzewo z własnych ciał.
Nie zabrakło również działań artystycznych – każde dziecko wykonało własną pracę plastyczną przestrzenną pt. „Moje drzewko”.